ناگفتههای بازیگر نقش غلامرضا در سریال سرجوخه
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۹۱۳۴
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «حمیدرضا محمدی» درباره حضورش در سریال «سرجوخه» و بازتاب این مجموعه که این شبها به کارگردانی احمد معظمی از شبکه سه سیما پخش میشود توضیح داد: بازخوردهای سریال بسیار خوب بوده و نشان داده است که این سریال و قصههایی که کنار هم قرار گرفته اند تا الان مخاطبش را جذب کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اظهارداشت: من چندین سال تئاتر کار کرده ام و این تجربه و همچنین مشورتها و تمهیدات مختلف تهیه کننده و کارگردان سریال برای این نقش و به کار بستن آنها به خروجی این شخصیت کمک کرد.
بازیگر «سرجوخه» درباره نقش خود در سریال نیز گفت: محدودیتها و ممنوعیتهایی ممکن است وجود داشته باشد و شاید همین نقش و همین سریال در فضای شبکه خانگی بازتر و راحتتر میتوانست به تولید و پخش برسد. به هر حال کار از حساسیتها و ملاحظاتی هم برخوردار بود، ولی با همه اینها میتوان گفت عوامل پروژه هر کدام به سهم خود، مخلصانه جنگیدند تا این سریال به خروجی برسد و حتی برخی تابوهای قدیمی و کلیشهای بشکند که تماشاگر نگوید چرا این مسائل را میتوانیم در شبکه خانگی ببینیم، اما در تلویزیون نه.
وی با اشاره به این سریال و جذابیتهای آن عنوان کرد: در این سریال چند داستان به صورت موازی پیش میرود و در نهایت به هم گره میخورند. مخاطب هم با قصه همراه و درگیر آن میشود.
محمدی که پیش از این در فیلم و سریالهای مختلفی بازی کرده است درباره بازی در فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» عنوان کرد: من پیش از این در سریال «مینو» و فیلم «آبادان ۱۱۶۰» بازی کردم که در هر دو این آثار هم کاراکتری را ایفا میکنم که به شهادت میرسد و شخصیتهایی هستند که زندگیشان براساس واقعیت بوده است، بازی در این نقشها همه به نوعی تجربههای زیادی به من آموخت. بازی در این نقشها به گونهای بود که به نظرم خدا مرا دوست داشت به ویژه نقشی که با مهرداد خوشبخت همکاری کردم و در «آبادان یازده ۶۰» بازی کردم.
وی درباره شروع کار خود گفت: من کارم را با رادیو شروع کردم وارد حوزه نمایشهای رادیویی شدم و در جشنوارههای دانشجویی حضور داشتم و چندین سال هم در عرصه تئاتر فعالیت کردم که البته هنوز هم ادامه دارد.
محمدی در ادامه درباره لزوم ورود چهرههای تئاتری به تلویزیون و سریالها عنوان کرد: وظیفه یک کارگردان است که اگر میخواهد کار حرفهای بسازد از بازیگر درست، کارکشته و باسواد بهره بگیرد. بازیگرانی که اهل تلاش و تمرین هستند و نیامده اند که یک شبه با اینستاگرام معروف شوند. عدهای یک بار میآیند و به چشم بیننده آشنا میشوند و فکر میکنند حالا میتوانند با فعالیت در فضای مجازی همچنان ماندگار باشند درحالیکه همه اش اینستاگرام و یوتیوب نیست. باید تلاش کرد، برای خود من تئاتر در وهله اول و تصویر در وهله دوم قرار دارد. بازیگران قدیمی پیشکسوت اگر خوب بودند و ماندگار شدند همه تئاتر کار کرده اند و صحنه و تئاتر است که بازیگر را میسازد.
محمدی که این روزها در یک نمایش مرتبط با سازمان منافقین به ایفای نقش میپردازد گفت: این روزها در حال اجرای نمایش «بابا آدم» هستیم که درباره خانوادههایی است که فرزندانشان به کمپ اشرف پیوسته اند و این خانوادهها آمده اند تا فرزندان شان را ببینند. من یک شخصیت عرب را بازی میکنم که کمپ به او تعلق دارد.
وی درباره فضای این نمایش عنوان کرد: دغدغه من درست القا کردن اتفاقی است که از متن بیرون میآید. از طرفی موضوع این کار فضایی دارد که شاید جوان و نوجوان الان آنها را نشنیده باشد و نداند. خود من گاهی روی صحنه ماجراها و اتفاقاتی را فهمیده ام و حتی بعدا به تحقیق درباره آنها پرداخته ام و این ماجراهای مرتبط با سازمان مجاهدین هم به نوجوان و جوان الان کمک میکند که ابتدا این واقعیتها را بشنود و بعد خودش برود و تحقیق کند.
بازیگر «سرجوخه» درباره پرداختن به شخصیتهای رئال در تئاتر و فیلم و سریالها گفت: داستان غلامرضا هم بسیار رئال و شبیه به زندگی خیلی از آدم هاست و هرکسی نگاه کند میتواند با بخشی از این زندگی همذات پنداری کند. غلامرضا شخصی از همه جا بی خبر و ساده و ناآگاه است که این ناآگاهی اش به دلیل نداشتن آموزشهای نادرست است که هرکسی را هم میتوان مسئول دانست از خانواده تا آموزش و پرورش و دانشگاه که کم کاری کرده اند.
شخصی مثل غلامرضا میخواهد به دلیل سختیها و بیکاری و همه مشکلاتی که در زندگی دارد به هر شکلی ثروتمند شده و حتی دیده شود و نبود فضای درست آموزشی و آگاهی بخش باعث میشود او به بیراهه برود. او با یک ایمیل سر از کشورهای خارجی درمی آورد و همه این اتفاقات و ماجراهایی که در سریال «سرجوخه» میبینیم بر اساس واقعیتهایی است که برای آدمها رخ داده است.
وی در پایان درباره همکاری با تیم سازنده سریال گفت: گروه بسیار زحمتکش بود و به شدت برای محقق کردن خروجی آنچه که نویسنده روی کاغذ و در فیلمنامه نوشته بود و ابوالفضل صفری به عنوان تهیه کننده میخواست تلاش میکردند. ما سفرهای مختلفی در خارج از تهران داشتیم و هم و غم گروه این بود که آگاهیای را به بیننده بدهیم و در عین حال جذاب باشد.
منبع: فارس
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: حمیدرضا محمدی سریال سرجوخه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/